Európai mintára egységes jelölésrendszert vezet be nyolc nagy élelmiszeripari cég Magyarországon. A Coca-Cola, a Danone, a Kraft Foods, a Kellogg's,  a Mars, a Nestlé, a Pepsico és az Unilever közös kezdeményezésével a fogyasztókat igyekszik tájékoztatni az egyes termékek összetevőiről.

A csomagolásokon feltüntetett értékek összefoglalják, mekkora az adott élelmiszer egy adagra vetített energia (kilokalória) tartalma, vagy hosszabb változatban az energia, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium mennyisége, illetve azt, hogy ezek a tápanyagok egy felnőtt napi tápanyag szükségletének hány százalékát teszik ki – ez az ún. Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ vagy GDA).

Mivel minden ember eltérő szükségletekkel rendelkezik, minden táplálkozási információ kizárólag útmutatóként szolgál. A 2000 kilokalóriás iránymutató energia-beviteli értéket egy átlagos fizikai aktivitású, átlagos testsúlyú, egészséges felnőtt nő igényei alapján állapították meg, mivel a nők a napi beviteli értékek szempontjából a két véglet - a gyermekek és a férfiak - közé esnek.

Magyarországon, Európai Uniós mintára a Táplálkozás, Életmód, Testmozgás (TÉT) Platform fogja össze azon szereplők működését, akik csatlakoznak a tájékoztatási kezdeményezéshez, és akik célul tűzték ki, hogy hosszútávon megoldást javasoljanak a kiegyensúlyozott és aktív életmód elősegítésére.

Az új jelölési rendszer megértését a www.mitiseszemiszom.hu információs honlap segíti.

A bejegyzés trackback címe:

https://jotett.blog.hu/api/trackback/id/tr92158781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.