Október közepétől a Vodafone minden számlás előfizetője díjmentesen veheti igénybe a Vodafone e-számla szolgáltatását, egy egyszerű és gyors regisztrációt követően. A szolgáltatás igénylése esetén az aktuális havi számla elektronikus formában kerül kiküldésre, felváltva a hagyományos papíralapú számlát.

Az e-számla egyenértékű a papíralapú elődjével, tartalmában megegyezik azzal, ugyanakkor biztonságos, mivel tartalmazza a számlát hitelessé tevő elektronikus aláírást és időpecsétet. Mindezek mellett könnyebben is kezelhető, kereshető és áttekinthető ügymenetet biztosít az ügyfelek számára. A Vodafone a szolgáltatás népszerűsítésére december 31-ig a MobilWeb Basic opciót is díjmentesen biztosítja azon egyéni előfizetéses ügyfelei részére, akik az akciós időszak alatt kérik az e-számla szolgáltatás aktiválását.

Ha a Vodafone összes számlás ügyfele áttérne az e-számla szolgáltatásra, egy évre vetítve közel 110 tonna papírt takaríthatnánk meg, mellyel 1800 fát mentenénk meg. Egy kilogramm papír előállításához ugyanis 2-3 kilogramm oxigént adó fa szükséges, tehát egy számla kinyomtatásához szükséges papírmennyiség tömegének többszörösét kell feláldozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jotett.blog.hu/api/trackback/id/tr301476923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bit Rot 2009.10.28. 09:29:26

Ez szép és jó, de ha bármi vita van, és bíróságra kell menni, akkor feldughatja mindenki magának az elektronikus számlát.

Ráadásul az otthoni gép elszállhat, leformázódhat, és akkor oda a számlák. Még rendszeres mentés esetén is legalább egy havi számla eltűnhet.

Másrészt ha pl. banki hitelhez kell telefonszámla, szintén nem fogják elfogadni az elektronikus számlát.

Tehát aki igénybe veszi, az csak szívni fog. Cserébe még csak olcsóbban se kapja a telefonszolgáltatást.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.28. 09:49:03

@Bit Rot: egyet értek, plusz annyival egészítem ki, hogy megnézném azt az APEH revíziót, amikor az ellenőr a digitális aláírást nézi meg egy PDF dokumentumon...

Másik olvasatban, ad-e kedvezményt a Voda annak, aki ezt a megoldást választja? Mert jól hangzik, hogy mennyi fa menthető meg, csak az ügyfelet ez addig nem érdekli, amíg az ő zsebén spórolnak...

arongeri 2009.10.28. 09:49:22

@Bit Rot: "...tartalmazza a számlát hitelessé tevő elektronikus aláírást és időpecsétet." Ezt a bíróság biztos elfogadja, a bankban is el kéne. És ha online tárolod, még csak el sem veszik.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.10.28. 09:55:40

Egyszer volt összetűzésem a Vodafone-nal, azóta átpártoltam máshová.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.10.28. 09:56:25

Nem jelenik meg amit írta, :(

Mayday 2009.10.28. 09:56:58

Okosok, remélem a hozzátok legközelebbi erdőből irtják ki azt az 1800 fát évente és ha majd emiatt elönti a házatok a por vagy domboldal alatt a víz (meg a sár), akkor is ekkora szájjal mondjátok meg a tutit...

onereset 2009.10.28. 09:57:28

@Bit Rot: vajon mennyibol tart kinyomtatni a szamlat, ha arra szukseg van? emailben elkuldik, nem kell lementeni sehova. ez egy jol mukodo dolog bankoknal. a papir alapu szamla ugyanugy elveszhet, kidobod veletlenul, stb...
akinek nem tetszik, ugysem hasznalja.

szavapart 2009.10.28. 10:07:19

Ötletnek jó....csak a csekket nem biztos hogy elfogadják a postán nyomtatottan. :)

Dike 2009.10.28. 10:09:11

@Bit Rot: A 2001. évi XXXV. törvény (elektronikus aláírásról) és a 2007. évi CXXVII. törvény (áfa tv) értelmében a formai és hitelességi követelményeknek megfelelő számla egyenértékű a papíralaú számlával. Ha a bank vagy az APEH a feje tetejére áll, akkor is köteles elfogadni.
És szerencsére vannak olyan emberek, akiket nem a +/- 100 ft érdekel, hanem az, hogy tudunk-e levegőt venni 20 év múlva is.

norbi2k 2009.10.28. 10:13:22

ez eddig jó, de befizetni hogy fogom?

zoo05 2009.10.28. 10:15:29

A Pannonnál is van már kb. 1-2 hónapja minimum. Elég egyszerű nem kell postára sem járni.

Dike 2009.10.28. 10:16:20

@norbi2k: Átutalás? Csoportos beszedés? Nem kötelező az elektronikus számla, nyilván. Lehetőség.

Fáradt Vándor 2009.10.28. 10:27:15

Akinek csak arra kell a számla, hogy megtudja mennyit kell fizetnie (tehát nem kell elszámolnia), annak tökéletes ez a megoldás. Akinek meg el kell számolnia, annak is... csak gondoskodjon megfelelő archiválásról, kitűnő módszerek állnak erre rendelkezésre...

Hümüzhümümüz 2009.10.28. 10:28:11

Vicceseket írtok. Aki vált, csak szívni fog? Nem fogadják el a bankban? Ez nem így működik.

Az e-számla ugyanaz, mint a papír és ha szükséged van rá, kinyomtatod, ha nincs, akkor nem. Tárolódik a Vodafone szerverén (minden cégnél így van), több másolatban, így ha Te törlöd, vagy vírus miatt elvész, akkor lekérheted újra. Például a gas.hu soha nem is küldött papír számlát. Postára sem kell menni, mert neten, elektronikusan utalod a pénzt.
Én már a banktól sem kérek kivonatot (az is "E") és a gázdíjról sem jön. Fizukor leülök a gép elé és 10 perc alatt elintézek, elutalok, kifizetek mindent. Se posta, se büdös emberek, se benzin/BKV jegy. Ennyi! :)

Ráadásul a BudapestBank e-bankjában a kiküldött sárga csekket is rendezheted online!

good deed · http://jotett.blog.hu 2009.10.28. 10:28:56

@wmiki: Bocs, jogos, linket beszúrtam, egyébként mindenki aggályára választ kap a Vodafone honlapján: www.vodafone.hu/eszamla/uzleti/gyik/kisvallalat/eszamla_gyik_hu.html

Jó olvasni, hogy a többség pártolja az ötletet! :)

Wercsy 2009.10.28. 10:35:08

Az elektronikus számlával semmi bajom.
Csak megjegyezném, hogy azokat a fákat direkt papír alapanyagnak ültetik és nem a "normál" erdőket vágják ki miatta. Ha megnézitek mennyi fa volt 50 éve az országban és most mennyi van, akkor meg fogtok lepődni. Ugyanis több van most.

ladislaus 2009.10.28. 10:36:39

Megsugom, hogy nem egyenerteku - nem minden esetben egyenerteku!
A fák pedig, azok helyere amiket direkt papir alapanyagnak ultettek tobb "rendes" fát ultetnek, ergo tobb "rendes" erdo lesz.

Mayday 2009.10.28. 10:39:36

@Wercsy: de ha ennek ellenére nem vágják ki, akkor mégiscsak növeli az erdőfelületet :))

éés nézd össze a mai erdőborítottságot mondjuk az 1850-es évekkel...

norbi2k 2009.10.28. 10:40:26

@Dike: a csekkes dologgal az a jo hogy akkor fizeted amikor tudod, sok embernek ez fontos... ezért jo a pl a tavszamla.hu. igaz még nem sok cég van fenn rajta, de tudsz kártyával, utalással fizetni, akkor amikor akarod, és nem 10én huzzák a lovét a számládrol ha jó ha nem :)

norbi2k 2009.10.28. 10:41:52

egyébként nagyon jó ötlet, csak jo lenne ha minden cég egységes felülethez csatlakozna és nem kéne minden száma befizetésnél végig járni az oldalakat...

Dike 2009.10.28. 10:45:25

@norbi2k: Erre jó az átutalás :-) A csoportos beszedésről persze igazad van. De utalással távszámla nélkül is tudsz fizetni, a saját netbankodból.

Mayday 2009.10.28. 10:45:39

@norbi2k: hát nem kell engedni az automatikus levonást meg az ismétlődő megbízást, hanem Neked kell utalni. és akkor a számládat is akkor terheled meg vele amikor akarod.

Wercsy 2009.10.28. 10:45:55

@Mayday: az igaz :-)

kispista2 2009.10.28. 10:48:37

És hány hektár erdőt vágnak ki a sok reklámújságért, amit a voda elküld?

johevi 2009.10.28. 10:49:56

@Bit Rot:
Attól mert valaki banki hitelt vesz fel nem kell egész életében papíralapon kapni a sázmlát. Ha eljön az életében az az egy max 2 pillanat, akkor bemegy egy ügyfélszolgálatra és ott kinyomtatnak, lepecsételnek egyet.

DeSouza · http://parhuzamosdimenzio.blog.hu 2009.10.28. 11:01:00

Még szebb lenne, ha a weboldalon bankkártyával ki is lehetne fizetni.

Át is álltam erre. Viszont itt is próbálnak trükközni, mert rádsóznak egy mobilweb előfizetést, ami ugyan ingyenes dec31-ig, de ha nem mondod le, akkor fizethetsz.
Nem korrekt. Nemhogy olcsóbb lenne, de még szopatnak is.

fokaorr 2009.10.28. 11:01:47

@Hümüzhümümüz: nem egeszen.
valoban kinyomtathatod az e-szamlat, de akor NEM hiteles.
Az e-szamla lenyege (mint minden elektronikus alairassal ellatott dokue) hogy csak elektronikus formaban hiteles.
Ha kinyomtatod, tajekozodasra jo, de NEM fogadjak el hiteleskent. (maganszemelykent erre nincs is nagyon szukseg)
Fizetheted utalassal, vagy postan, lenyegtelen hogy papir, vagy e-szamla.

fokaorr 2009.10.28. 11:03:56

a tavszamla.hu -n nagyon regen mukodik ugyanez a dolog

SimiTomi 2009.10.28. 11:08:30

@fokaorr: Az az! Távszámla, Díjnet - nekem így jön az Elmü, T-mobile (évek óta!), T-home, Tigáz, víz.
süti beállítások módosítása