Az Európai Bizottság uniós szintű kampányt hirdetett a nemek közötti bérszakadék megszüntetésének elősegítésére. Az EU gazdasági ágazataiban a nők átlagosan 17,4%-kal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. A március 8-án, a nemzetközi nőnap alkalmából indult kampány "Egyenlő értékű munkáért egyenlő díjazást" szlogennel fut, célja, hogy felhívja a figyelmet a bérszakadékra, a mögötte álló okokra és a megoldásokra.

A nők által végzett munkát például még ma is gyakran kevésbé értékesnek ítélik, mint a férfiakét, és a nők gyakran olyan ágazatokban dolgoznak, amelyekben a bérek átlagosan alacsonyabbak, mint a zömében férfi munkaerőt igénylő ágazatokban. A szupermarketek női pénztárosai például általában kevesebbet keresnek, mint a férfi rakodómunkások.

A polgárok, munkáltatók és munkavállalók bevonása érdekében a kampány a bérszakadékkal kapcsolatos helyes európai gyakorlatokat igyekszik népszerűsíteni, és elsősorban az uniós és nemzeti szintű munkáltatókat és szakszervezeteket célozza meg. További népszerűsítési formák a kampány honlapja, az európai sajtóban szereplő hirdetések és egy plakátkampány.

A bejegyzés trackback címe:

https://jotett.blog.hu/api/trackback/id/tr861012272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása